Podsumowanie badań


W przeciągu lutego i marca odwiedziłem 18 razy Instytut Pamięci Narodowej – Komisję Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu oddział w Katowicach. Głównym celem moich wizyt było wyszukiwanie informacji dotyczących płk. Franciszka Niepokólczyckiego.
Spędziłem w/w instytucji ponad 90 godzin, które upłynęły głównie na czytaniu akt (maszynopisy oraz rękopisy). Zdarzyły się również akta zeskanowane oraz 1 mikrofilm. Sporządziłem ok. 100 stron A4 notatek oraz zamówiłem drugie tyle na ksero. Informacje jakie udało mi się zdobyć posłużą mi w zasadzie do całości pracy, choć w większości do okresu powojennego. Jednostki aktowe, które przeglądałem i analizowałem mają od kilkudziesięciu do nawet 300 kart. Nie jest to wbrew pozorom proste zadanie jednak póki co nie brakuje mi zacięcia i mam silną motywację do dalszej pracy. Można określić tą pracę cytatem: „dużo żmudnej roboty i zero szans na szybki sukces”. Aczkolwiek w ostatecznym rachunku mam nadzieje, że nadejdzie…  

Komentarze

Prześlij komentarz