Podsumowanie badań nr 3


Zarówno kwerenda materiałów archiwalnych do doktoratu jak i do artykułu ruszyła znowu po przerwie „wakacyjnej”, która była taką tylko z nazwy ponieważ miesiące letnie spędziłem przede wszystkim na pracy w budownictwie, a w wolnych chwilach pracowałem nad artykułem w domu.
Zarys artykułu przedstawiłem na II Forum doktorantów AJD. Do końca grudnia tego roku mam oddać gotowy artykuł do druku. Co ostatecznie się w nim znajdzie napiszę gdy już go oddam jak również przedstawię wyniki kwerendy przeprowadzonej w celu znalezienia materiałów źródłowych oraz informacji zawartych w literaturze przedmiotu.
Jeżeli chodzi o pracę doktorską to od 1 lutego do 8 listopada 2012 r. przejrzałem 28 j.a. na łączną sumę 5419 kart. Spędziłem w czytelni archiwum Instytutu Pamięci Narodowej ok. 194 godzin z czego ok. 70% poświęciłem na kwerendę związaną z doktoratem. W całości skopiowałem 248 kart oraz wykonałem ok. 150 stron notatek w formacie A4. Jest już tego sporo, po wcześniejszym uporządkowaniu archiwaliów na początku przyszłego miesiąca postaram się zacząć pisać. Pierwszym fragmentem będzie najprawdopodobniej część piątego rozdziału dotycząca życia płk. F. Niepokólczyckiego po wyjściu na wolność z więzienia co stało się w grudniu 1956 r.
Mimo, iż mam już sporo zebranych materiałów to jednak zdaję sobie sprawę, że jeszcze daleka droga przede mną.

Komentarze