20 lat Slums Attack


W tym roku mija 20 rocznica powstania hip-hopowego składu założonego przez dwóch poznańskich raperów Peję oraz Icemamana, w jakiś czas potem dołączył do nich dj i producent Decks. Od 1998 roku Slums Attack tworzą Peja oraz Decks. Przez 20 lat ukazało się kilkanaście płyt zarówno pod szyldem Slums Attack, Ski Skład (Peja & Wiśnia), a także kilka solowych płyt Peji, który jest głównym filarem składu
.
Ja osobiście tego gatunku muzycznego słucham od drugiej połowy 2000 r. I mogę powiedzieć, że Slums Attack był jednym z pierwszych wykonawców, których poznałem. Zacząłem, o ile pamięć mnie nie myli w 2001 r. Wcześniej była Paktofonika, a mniej więcej w tym samym czasie Fenomen, Kaliber 44, Molesta, WWO i Wzgórze Ya Pa 3.
Praktycznie każdy album poczynając od „Na legalu” (2001 r.) stoi na bardzo wysokim poziomie, co oczywiście nie oznacza, że we wcześniejszych nie było świetnych utworów. Jednak od 2001 r. to już zupełna ekstraklasa. Ja osobiście najbardziej lubię płyty: „Najlepszą obroną jest atak” (2005 r.), „Szacunek ludzi ulicy” (2007 r.), „Całkiem Nowe Oblicze 2” (2012 r.), a także solowe płyty Peji: „Styl życia G.N.O.J.A.” (2008 r.) oraz „Na serio” (2009 r.) Nie oznacza to oczywiście, że inne płyty są kiepskie po prostu wypadają nieco słabiej w porównaniu z tymi tutaj wymienionymi. 
Z okazji 20 lat SLU zostanie wydana specjalna płyta pt. „20/20”, na której znajdzie się 40 najlepszych utworów, które powstały pod szyldem Slums Attack. Track lista jest do dnia dzisiejszego, czyli do jubileuszowego koncertu objęta tajemnicą. Gratuluje i życzę kolejnych owocnych 20 lat pracy artystycznej!

Komentarze