Podsumowanie dwuletniej działalności naukowo-dydaktycznej


Niedawno pisałem jak po dwóch latach prezentują się wyniki prowadzonej przeze mnie kwerendy archiwalnej i bibliotecznej. Teraz poruszę kwestie naukowo-dydaktyczne.
Jeszcze przed rozpoczęciem studiów doktoranckich ukazał się drukiem mój pierwszy artykuł „Oddział Wydzielony Wojska Polskiego majora Hubala”. Ponad rok później w listopadzie 2012 r. wydany został kolejny tekst „Geneza Związku Walki Zbrojnej”. Obydwa te artykuły zostały wydrukowane w „Studenckim Biuletynie Historycznym”, podobnie zresztą jak dwa kolejne złożone w tymże periodyku pozycje „Działalność Związku Walki Zbrojnej do czerwca 1940 r.” i „Zbrojne organizacje różnych stronnictw politycznych do czerwca 1940 r.”

W listopadzie 2012 r. i czerwcu 2013 r. brałem udział w dwóch konferencjach naukowych „II Forum Doktorantów Akademii im. Jana Długosza” oraz „II ogólnopolskiej studencko-doktoranckiej konferencji”. Pokłosiem tych wystąpień będą artykuły wydane drukiem „Działalność Lucjana Słonczyckiego ps. >>Ligoń<<, >>Drabina<< w okresie I i II konspiracji” oraz „Geneza Konspiracyjnego Wojska Polskiego”. Miejmy nadzieje, że wszystkie te pozycje ukażą się drukiem w przyszłym roku. Ponadto wygłosiłem referat na zebraniu koła naukowego Doktorantów AJD.
Co do innych spraw niezwiązanych bezpośrednio z publikacjami to mogę powiedzieć, rozpocząłem pisanie doktoratu, chociaż jak na razie w bardzo niezadowalającej mnie ilości (jak na razie jest to kilkanaście stron). Prowadziłem także zajęcia dydaktyczne na Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie oraz w Zespole Szkół nr 1 im. Eugeniusza Kwiatkowskiego.
Natomiast, jeżeli chodzi o plany na przyszły rok to oczywiście zamierzam zintensyfikować pisanie doktoratu, dalej prowadzić zajęcia dydaktyczne. Jeżeli chodzi o konferencje to mam zapewniony udział w „III Zimowej Szkole Historii Najnowszej” (3–8.III.2014 r.) organizowanej przez Biuro Edukacji Publicznej Instytutu Pamięci Narodowej. Wysłałem też zgłoszenie na „XXII Ogólnopolski Zjazd Historyków Studentów” odpowiedź ma być w styczniu. Co do pozostałych planów związanych z konferencjami i publikacjami to będę informował na bieżąco.
Niestety muszę powiedzieć, że ciągle czuję niedosyt i „głód” nowych przedsięwzięć, zarówno publikacji, referatów jak również kwerend archiwalnych i naukowych. Mam cały czas do siebie pretensje, że zbyt mało robię, że mógłbym zrobić więcej, jednocześnie widzę że są takie możliwości. Mam nadzieje, że to dobry syndrom…

Komentarze