Ogólnopolska konferencja naukowa „Niepokorni wszystkich czasów”


W piątek 21.III.2014 r. wziąłem udział w organizowanej przez Instytut Historii Uniwersytetu im. Jana Kochanowskiego w Kielcach konferencji naukowej. Moje wystąpienie dotyczyło „Postawy Franciszka Niepokólczyckiego wobec komunistycznego aparatu represji”. Konkretnie skupiłem się na jego pobycie w areszcie, postawy podczas procesu krakowskiego oraz w latach odbywania kary w więzieniach stalinowskich. Swój referat wygłosiłem w ramach III Panelu „Za żelazną kurtyną” w sekcji 2. pt. „Wyklęci” – „Wielkie Indywidua Wolności”. Panel ten prowadził Pan dr hab. Jerzy Gapys, otrzymałem kilka pytań, na które odpowiedziałem w miarę wyczerpująco.


Jedyne co mi się nie podobało to postawa dwóch osób, które zaraz po swoim referacie opuściły salę. Trochę to według mnie niepoważne, bo miałem co najmniej 3–4 pytania do nich i nie mogłem ich zadać. A przecież dyskusja to bardzo ważny element obrad konferencyjnych i z tego powodu jestem zniesmaczony ich zachowaniem. Dlatego, na drugi raz gdybym jeszcze miał okazję spotkać te osoby to zadam im pytania zanim „uciekną”.

Komentarze