8. Bieg Częstochowski

Wczoraj już po raz ósmy odbył się w Częstochowie bieg na 10 km. Po raz kolejny padł rekord uczestników. W tym roku wystartowało 1239 biegaczy (zgłoszonych było 1579). Trasa prowadziła przez centrum Częstochowy oraz wokoło Jasnej Góry. W przeważającej większości była płaska. Liczyła jedynie kilka dość łagodnych podbiegów np. w stronę klasztoru Jasnogórskiego . Pogoda dopisała, było ok. 6 stopni, niemal bezwietrznie, a bieg przy lekko kropiącym deszczu należy do przyjemności. Niestety kibicowanie już nie było tak przyjemne i wymagało dość dużej wytrwałości. Na trasie dopingował nas jeden z najlepszych polskich siatkarzy Piotr Gruszka.



Swój bieg zacząłem dosyć spokojnie. Na pierwszym punkcie kontrolnym (1,2 km) mój czas wynosił 6 min 11 s. co dawało 737 miejsce. Od tej pory było już tylko lepiej z każdym kolejnym etapem moje tempo oraz miejsce rosło (Na 3 km – 15 min 29 s., 688 miejsce; na 5 km – 24 min 51 s. 577 m.; na 7 km – 33 min 35 s., 578 m.; na 8,2 km – 39 min 32 s., 529 m.) Na końcowych 2 km udało mi się jeszcze trochę przyspieszyć uzyskując końcowy czas 48 min i 26 s. W sumie z czasu jestem zadowolony (chociaż poniżej życiowego wyniku ponad 3 min), natomiast miejsce zawsze w przypadku tego typu zawodów zależy od ilości uczestników.
Miejsca w pozostałych kategoriach:
Open – 504 miejsce na 1235.
Kat. „M” – 464 na 979.
Kat. M-30 – 161 na 358.

Komentarze