XXXVII Międzynarodowy Bieg Pięciu Stawów

W niedziele 12 czerwca po raz kolejny zorganizowano opisywane zawody. W głównym biegu wzięło udział 145 zawodników. Dla mnie był to trzeci start z rzędu. W latach poprzednich uzyskałem 44 min 9 s. (44. Miejsce) oraz 54 min 35 s. (87. Miejsce). W tym roku ze względu na dość intensywne przygotowania liczyłem na nawiązanie do wyniku z przed dwóch lat.



Przygotowania: Rozpocząłem je dopiero 20 maja, ponieważ lekki uraz kolana wymusił ponad miesięczną przerwę od biegania oraz od piłki. Kilkakrotnie przebiegłem dystans 10-ciu km. Oprócz tego startowałem w biegu górskim na tym dystansie, a także odbyłem trening w Babiogórskim Parku Narodowym.
Trasa: W ponad 90% wiodła przez leśnie drogi gruntowe, pomiędzy stawami rybnymi oraz skrajem lasu. Dosyć często zdarzały się wystające korzenie o które część osób się potykało.
Warunki: Pogoda dopisała było słonecznie jednak bez upałów. Dzięki ukształtowaniu trasy przez około połowę dystansu można było schronić się w cieniu, co pozostawało nie bez wpływu na końcowe wyniki rywalizacji.
Od początku biegłem swoim tempem, które było przewidziane na ok. 4 min 30 s. na kilometr. Poza ostrzejszym początkiem utrzymywałem taką właśnie prędkość. Dzięki temu na około 2 km trasy rozpocząłem wyprzedzanie kolejnych osób. W sumie udało mi się od tej pory, aż do ostatniej prostej wyprzedzić ok. 10 osób. Metę przekroczyłem jako 44 uczestnik biegu z czasem 47 min i 32 s. Natomiast w swojej kategorii wiekowej byłem 16 na 38. Jest to mój najlepszy wynik w tym roku na dystansie 10 km oraz drugi ogólnie.

Komentarze