Finalizacja rozprawy doktorskiej

Po kilku latach pracy badawczej polegającej na zbieraniu materiałów archiwalnych i bibliograficznych. Przypomnę, że temat mojej pracy brzmi: „Życie i działalność pułkownika Franciszka Niepokólczyckiego po 1944 r.”. W tym momencie nadszedł czas pisania, pisania i jeszcze raz pisania… W połowie października oddałem promotorowi pierwszy rozdział. Oczywiście wcześniej przedstawiałem koncepcje oraz fragmenty.

W tym rozdziale wprowadzającym zawarłem informacje dotyczące: młodości „Żejmiana” jego służbie w Polskiej Organizacji Wojskowej, a także Wojsku Polskim II RP. W dalszej części rozdziału przedstawiłem konspiracyjną działalność w latach 1939–1944 r. Tak w telegraficznym skrócie prezentuje się ta część mojej pracy.
Drugim z gotowych fragmentów pracy jest ostatni rozdział (IV). Poruszyłem w nim kwestie związane z życiem, pracą zawodową, a także działalnością charytatywną i kombatancką płk. Niepokólczyckiego po jego wyjściu na wolność pod koniec 1956 r.

Oczywiście pozostaną jeszcze poprawki. Natomiast ich charakter będzie raczej kosmetyczny. Obecnie pracuję nad trzecim rozdziałem dotyczącym represji komunistycznych wobec osoby Franciszka Niepokólczyckiego.

Komentarze