Łysica – Góry Świętokrzyskie

Pierwszym szczytem, na który wybraliśmy się wspólnie z moją dziewczyną jest najniższa w tym zestawieniu Łysica (611 m. n.p.m.) Swoją drogę w tym dniu rozpocząłem wyjazdem z domu kilka minut po 8 rano. W 40 minut później odebrałem Monikę spod domu i ruszyliśmy w stronę Św. Katarzyny – miejscowości najbliżej położonej od Łysicy. Droga dosyć chociaż dość długa, bo licząca 210 km została pokonana przez nas w około 3 godziny.

Po dotarciu na miejsce wyruszyliśmy czerwonym szlakiem w stronę szczytu. Po wejściu do Świętokrzyskiego Parku Narodowego można napotkać kilka krzyży oraz obelisk ustawionych tam na pamiątkę pomordowanych w czerwcu 1943 r. przez Niemców żołnierzy Armii Krajowej. Niedaleko stamtąd została umieszczona pierwsza z tablic informacyjnych opisujących ŚPN. Droga ku szczytowi wiedzie lasem, początkowo liściastym, a następnie iglastym i jest dobrze oznakowana. Co kilkaset metrów są umieszczone ławeczki ułatwiające odpoczynek. Wolnym tempem tą trasę można pokonać w niecałą godzinę, przez to jest ona dostępna nawet dla osób o słabej kondycji fizycznej. Łysica należy do pasma Łysogór, a na szczycie umieszczono tablice oraz drewniany krzyż. Wejście zajęło nam około 50 minut, natomiast zejście na parking około 40 minut.

Potem jeszcze pojechaliśmy do Huty Szklanej i weszliśmy na drugi co do wysokości szczyt omawianego pasma, czyli Łysą Górę (595 m. n.p.m.)