IV Bieg Jurajskimi Ścieżkami

W zeszłą niedziele wziąłem udział w kolejnym biegu, który już po raz czwarty z rzędu odbył się w Żarkach. Biegi odbywały się na dwóch dystansach tj. 10 i 15 km. Dodatkowo zorganizowano również biegi dla dzieci. Najlepsze wyniki na 15 km uzyskali: Ja brałem udział w biegu na 10 km, w którym zwyciężył Mateusz Michalec uzyskując czas 36 min.

Trasa: Zawody odbyły się już po raz czwarty. Trasa (na 10 i 15 km) wiodła ulicami Żarek oraz ścieżkami szlaków rekreacyjno-turystycznych leżących na terenach okolicznych miejscowości. Głównie przez tereny leśne. Skala trudności była zróżnicowana. Spora liczba podbiegów spowodowała dosyć duże wyzwanie dla biegających.
Przebieg: ruszyłem dosyć żwawo ale bez szarżowania. Początkowo biegłem w większej grupie sukcesywnie przesuwając się do przodu. Po pewnym czasie rozpocząłem „marsz” do przodu. W okolicach 6 km (Pustelnia w Czatachowie) moja pozycja się ustabilizowała tzn. zbudowałem w miarę bezpieczną pozycję nad osobami biegnącymi za mną. Z kolei nie byłem w stanie dogonić grupy zawodników znajdujących się o kilkaset metrów przede mną. Stan taki trwał przez kolejne dwa kilometry. Dopiero w tym momencie zostałem dogoniony przez zawodnika biegnącego wcześniej za mną. Finiszowaliśmy razem dzięki temu udało mi się uzyskać najlepszy w tym roku wynik 45 min 52 s.
Moje miejsca:
Open – 21 miejsce na 85.
M – 18 miejsce na 54.

M – 16 (do 39 lat) – 11 na 34.

Komentarze