Rozpoczęcie sezonu biegowego


W dniu wczorajszym na dobre ruszyłem z zawodami biegowymi w tym roku. Zawodami w których brałem udział bała 10-ka, czyli Bieg o Puchar św. Floriana zorganizowana w Hucie Starej A (gm. Poczesna, pow. Częstochowski) na dystansie 5 km (można było jeszcze wysłać na 10 km oraz 5 km NW). 

Wcześniej brałem udział jedynie w biegu z okazji Narodowego Dnia Żołnierzy Wyklętych w Kielcach (4.III.2018 r.). Obecnie jestem w trakcie przygotowań do kilku biegów przewidzianych na czerwiec oraz lipiec m.in. XXXIX Bieg pięciu stawów im. Zdzisława Burdy w Myszkowie (10 km), XI Bieg Sokoła w Tatrzańskim Parku Narodowym (15,6 km) oraz VI Hunt Run – polowanie na biegaczy w Białce Tatrzańskiej (12 km). Biorąc pod uwagę spore wyzwania, jakie na mnie czekają tego typu starty jak ten wczorajszy na pewno pomogą zbudować odpowiednią formę.
Przygotowanie: Ze względu na pełnienie służby przygotowawczej w CPdMZ w Kielcach miałem pewne ograniczenia w prowadzeniu przygotowań. Jednak w wolnych chwilach biegałem na krótszych dystansach, a po zakończeniu służby kilka razy na dystansie ok. 5 km.
Trasa: Wiodła uliczkami Huty Starej A oraz B (gmina Poczesna).
Warunki: Było dosyć ciepło, lekki wiaterek tylko minimalnie chłodził dając minimalne ukojenie zmęczenia w biegu.
Przebieg: Ruszyłem swoim tempem mając na uwadze aktualną dyspozycję, formę dnia oraz cele jakie sobie postawiłem. Niemal na całym dystansie utrzymywałem się w grupie kilku osób. Niestety kontrolowanie biegu utrudniał fakt startowania w jednej grupie biegaczy na 5 i 10 km przez co ciężko było się zorientować z kim tak naprawdę rywalizuję. Ogólnie jestem zadowolony z zawodów (chociaż zawsze chce się więcej!) Bieg ukończyłem na 10. Miejscu w kat. Open wśród 67. Zawodników z czasem 21 min i 2 s.

Komentarze