Biegnij po nagrody Auchan!

Po niemal dwumiesięcznej przerwie postanowiłem wystartować w zawodach. Wybór padł na Biegnij po nagrody organizowane przez Centrum Handlowe Auchan – Poczesna. Do wyboru były  dwa dystanse 5 oraz 10 km. Ze względu na zapętlenie trasy wziąłem udział w zawodach na 5 km. Bardzo nie lubię okrążeń, stąd też moja decyzja.

Przygotowanie: Poza jednym treningiem w zeszłym tygodniu nie pamiętam kiedy ostatnio biegałem taki dystans. W tym roku, prawie za każdym razem robiłem ponad 10 km. Można zatem powiedzieć, że przygotowania typowego nie było.

  Trasa: prowadziła wokoło wspomnianego centrum handlowego. Również przy sklepach Decathlon oraz Leroy Merin. W około 50% po polnych drogach. Ciekawym rozwiązaniem było wytyczenie trasy po parkingu, a finisz został zaplanowany przed wejściami głównymi, tak że ludzie mogli nas obserwować. Trzeba przyznać, że organizatorzy stanęli na wysokości zadania i punkty z wodą były zlokalizowane w dwóch miejscach. Dodatkowo rozstawiono kurtyny wodne.

Warunki: niebo zachmurzone, duszno, temperatura w okolicach 25 stopni, momentami lekko kropiło.


Przebieg: ruszyłem dynamicznie z tylnych pozycji. Dzięki temu wyprzedziłem kilkadziesiąt osób, po czym ustabilizowałem tempo. Po pierwszym kilometrze biegłem w tempie 4 min 20 s./km jednak wiedziałem, że nie będę w stanie utrzymać takiej prędkości. Przez kolejne kilometry tempo zmalało przez co wyprzedziły mnie 3 lub 4 osoby. Natomiast ja w tym czasie wyprzedziłem jednego przeciwnika. Decydujące okazało się ostatnie tysiąc metrów. Odzyskałem wigor i przyspieszyłem. Efektem tego było wyprzedzenie jeszcze dwóch przeciwników. Ostatecznie zawody ukończyłem z czasem 23 min 12 s. daleki to wynik od życiówki na tym dystansie, czyli 19 min. Jednak biorąc pod uwagę inną specyfikę treningu w ostatnich miesiącach nie jest źle.


Miłą niespodzianką od organizatorów były nagrody za różne miejsca np. 12 czy 28. Niestety nie udało się wpasować w nagradzaną pozycję. Otrzymałem natomiast 7-mio dniowy karnet na siłownie.

Miejsce Open – 17 na 70 (lepiej niż 75,71% uczestników biegu).

Źródło zdjęć: https://zycieczestochowy.pl/pobiegli-po-nagrody-w-wakacyjnym-biegu-c-h-auchan-poczesna/ (dostęp: 29 VIII 2022 r.)

Komentarze