III Zalew Biegaczy w Poraju


Zawody te odbyły się już po raz trzeci z kolej. Dla mnie tegoroczny udział był pierwszym w tej imprezie. Startujący mogli wybrać dwa dystanse 5 oraz 12,5 km. Bieg główny podobnie jak poprzedni bieg należy do klasyfikacji prowadzonej w ramach Grand Prix Powiatu Myszkowskiego.

Przygotowanie: przed zawodami przebiegłem kilka razy dystans biegu z czego dwa razy na przewidywanej trasie zawodów.
Trasa: start oraz meta zostały wyznaczone w malowniczo położonym ośrodku „Marina” leżącym nad zalewem Porajskim w Jastrzębiu (gm. Poraj). Cała trasa biegła wokoło tytułowego zalewu. Przez dużą jej część można było cieszyć się ładnymi widokami.
Warunki: pogoda bardziej nadawała się do leżakowania w słońcu niż do biegu. W cieniu ponad 30 st., a w słońcu ok. 45 st. Celsjusza. Warto dodać, że 80-90% trasy prowadziło właśnie w tej piekielnej temperaturze.
Przebieg: ruszyłem dosyć ostro przez pierwsze trzy kilometry mając średni czas w okolicach 4 min 30 s. na kilometr. Niestety dosyć szybko upał zaczął dawać się we znaki, przez co tempo systematycznie spadało by osiągnąć poziom 5 min. Efektem tego stało się utrata kilku pozycji jednak najważniejszym było dla mnie dotarcie do mety poniżej założonego czasu, czyli 1 h i 5 min. Udało się wykonać plan, metę przekroczyłem po 1 h 2 min i 34 s.
Miejsce Open – 31 na 96.
Miejsce M – 29 na 75.
M – 30 – 11 na 28.
Ukazała się także klasyfikacja GP w którym po dwóch biegach zajmuję 7. miejsce z łącznym czasem 2 h i 33 s.

Komentarze