Moje podsumowanie sportowe 2020 r.

 Miniony rok był inny niż poprzednie, przede wszystkim ze względu na obostrzenia jakie zafundował nam obecny rząd. Z tego też względu zarówno zawody jak również treningi przez większość czasu odbywały się w specyficznych warunkach. Zwłaszcza w pierwszych tygodniach epidemii. Wtedy to m.in. wprowadzono zakaz wstępu do lasu! Ta skandaliczna decyzja spowodowała brak możliwości biegania w terenie. Na szczęście ten stan rzeczy nie potrwał długo. Pozostały również inne ćwiczenia fizyczne wykonywane w domowym zaciszu.



Zanim zamknięto siłownie uczęszczałem na nią regularnie 2–3 razy w tygodniu. Do początku marca odbyłem kilkanaście wizyt mających na celu wzmocnienie mięśni nóg, a także górnych partii. Niestety jak się potem okazało musiała nastąpić przerwa w uczęszczaniu na siłownie. Do tego typu ćwiczeń wróciłem w październiku. Od tego czasu ćwiczę w domu. Po zamknięciu siłowni zrobiłem po raz 3 zrobiłem aerobiczną szóstkę Weidera. Jednak bez diety ciężko jest osiągnąć oczekiwane efekty.

Jak zwykle najwięcej uwagi poświęciłem bieganiu. Przez pierwsze półrocze w dość ograniczonym zakresie. Powodem tego stanu rzeczy początkowo był fakt skupienia się na ćwiczeniach siłowych, a następnie idiotyczny zakaz wchodzenia do lasu. Nie bez znaczenia był fakt przygotowań do wesela oraz moich dwóch prac. Zdecydowanie więcej czasu miałem od lipca. Cały rok zamknąłem wynikiem 451 km, jest to mój trzeci wynik pod względem pokonanego dystansu w ciągu roku kalendarzowego. Biegałem w terenie płaskim, z podbiegami zarówno po ulicy jak i w terenie. Zaliczyłem sporo ładnych tras na Jurze Krakowsko-częstochowskiej przede wszystkim w okolicach Olsztyna, Rzędkowic, Podlesic oraz Morska.

Ze względu na wyżej wspomniane ograniczenia wziąłem udział jedynie w dwóch zawodach biegowych. Niestety główna impreza sezonu tj. Grand Prix Powiatu Myszkowskiego została odwołana.

Poniżej prezentuję szczegółowe wyniki zawodów w których brałem udział. Linki do relacji znajdują się w ich tytule.

II Bieg Pamięci Bitwy pod Mokrą (30.VIII.2020 r.)

dystans – 10 km

Bieg ukończyłem z czasem 49 min 54 s.

Miejsce Open – 81 na 191 (3 osoby nie ukończyły biegu).

Miejsce M – 75 na 150.

 

Jurajski Festiwal Biegowy (Jura Trail 10) (27.IX.2020 r.)

dystans – 10 km

Bieg ukończyłem z czasem 59 min 53 s.

Miejsce Open – 46 na 148 (1 osoba nie ukończyła biegu).

Miejsce M – 42 na 95.

         Miejsce M30 – 15 na 35.

Komentarze