VIII Myszkowska 8 – Finał III Grand Prix Powiatu Myszkowskiego

W niedziele 12 września odbył się ostatni bieg tytułowego cyklu. Szczęśliwie w tym roku udało się zorganizować wszystkie trzy zawody. Przypomnę, że oprócz Myszkowskiej Ósemki do GP wchodzi także Międzynarodowy Bieg Pięciu Stawów oraz ZalewBiegaczy. (relacje z tamtych wydarzeń są dostępne po kliknięciu w ich nazwy).

Oceniając tegoroczny cykl muszę powiedzieć, że jestem zadowolony. Zająłem 14 na miejsce na 30 uczestników w Open oraz 10 na 23 w kategorii „m”. Moja suma czasów na koniec wyniosła 2 godziny 25 minut 45 sekund. Wyższe miejsca w obydwu kategoriach były poza zasięgiem, ponieważ strata wynosiła 6 min 45 s. w kat. Open oraz 8 min 39 s. w kat. M. Z drugiej strony było już ciaśniej i kilka kolejnych pozycji zmieściło się w pięciu minutach.


Przygotowanie: dystanse biegane w mieszanym terenie (drogi gruntowe, asfalt oraz leśne ścieżki). Zazwyczaj po 10-15 km. Nie trenowałem pod ten dystans.

Trasa: jest stała od początku moich startów w Myszkowskiej 8, czyli od 2015 r. wiedzie ulicami Myszkowa. Start i meta jest  na kompleksie rekreacyjnym „Podlas”. Ma kilka delikatnych podbiegów niezbyt jednak wymagających.

Warunki: ciepło ok. 22–24 stopni. W słońcu było nawet gorąco co niestety miało wpływ na ogólną formę dnia.

Przebieg: ruszyłem dość ostro wyprzedzając kilkanaście osób. Niestety tempa 4 min 20 s./km nie udało się utrzymać zbyt długo. Po 2–3 km zacząłem słabnąć. Jednak zbudowana wcześniej przewaga pozwoliła utrzymać wcześniejszą pozycję, wyprzedziła mnie jedna osoba na trasie. W okolicach połowy biegu ustabilizowałem tempo i tak już dobiegłem do końca. Na ostatniej prostej liczącej ok 500 meró1)w nie było możliwości dogonienia grupy znajdującej się przede mną.


Natomiast na ostatnich metrach (może nawet metrze?) wyprzedził mnie jeden zawodnik, którego niestety nie wdziałem bo być może udałoby mi się odeprzeć atak. Ostatecznie zająłem 25. Miejsce z czasem 37 min 18 s. Biorąc pod uwagę występ po kontuzji w 2019 r. (52. Miejsce z czasem 39 min 17 s.) ten występ był niezły, jednak do najlepszych czasów z lat 2017 i 2018 brakło 3 i 4 minuty, czyli sporo.


          Wyniki:

Kat. Open – 25 miejsce na 81.

Kat. M – 19 na 59.

Komentarze