Rok 2018 na biegowo


Ostatni rok był dosyć owocny pod względem jednego z moich ulubionych sportów, czyli biegania. Starty w zawodach rozpocząłem 4 marca od VI Biegu Wilczym Tropem. Tym razem wystartowałem w Kielcach podczas odbywania służby w WP. 

Natomiast ostatnimi były zawody z 24 listopada o jakże sugestywnej nazwie III Eliminator – Górska masakra w Ustroniu. W międzyczasie startowałem w 8 innych biegach (taka sama ilość jak w 2017 r.) W przypadku czterech zawodów tj. Bieg Wilczym Tropem, Biegaj z duchami, Eliminator, Myszkowska Ósemka (czwarty udział w biegu z rzędu) zeszłoroczny udział był kolejnym z rzędu. Do startu w Półmaratonie Zawierciańskim wróciłem po roku przerwy (w sumie 3 udziały od 2015 r.)

Najbardziej cieszy mnie natomiast fakt organizacji po raz pierwszy Grand Prix Powiatu Myszkowskiego (3 zawody w Żarkach, Poraju i Myszkowie łącznie ok. 31, 5 km) Zająłem w nim 5. miejsce, które uważam za duży sukces dla siebie. Bardzo ważny był dla mnie także udział w 3 biegach górskich: wspomniany Eliminator, XI Bieg Sokoła (1 z 3 w ramach Biegowego Weekendu z Sokołem) oraz 7. Memoriał im. Wojtka Kozuba. Zawody te ze względu na duży poziom trudności są niesamowitym wyzwaniem oraz sporą dawką adrenaliny.
W sumie w zeszłym roku, co było powiedziane wyżej wystartowałem w 10 zawodach (linki do szczegółowych relacji po kliknięciu w nazwę):
  1. VI Bieg Wilczym Tropem (Kielce, 4.III.2018 r.) – 1963 m.
  2. III Eliminator – Górska masakra (Ustroń, 24.XI.2018 r.) – 1,7 km x 2 rundy
  3. Bieg o Puchar św. Floriana (Huta Stara A, 28.IV.2018 r.) – 5 km.
  4. VI Myszkowska Ósemka (Grand Prix Powiatu Myszkowskiego) (Myszków, 23.IX.2018 r.) – 8 km.
  5. IV Biegaj z duchami Jurajskimi Ścieżkami (Żarki, 6.VII.2018 r.) – 9,18 km.
  6. Bieg Rycerski o zdobycie strażnicy Mikołaja Kornicza (Grand Prix Powiatu Myszkowskiego) (Żarki, 11.VIII.2018 r.) – 11 km.
  7. III Zalew Biegaczy (Grand Prix Powiatu Myszkowskiego) (Poraj, 19.VIII.2018 r.) – 12,5 km.
  8. 7. Memoriał im. Wojtka Kozuba (bieg na Babią Górę) (Zawoja, 6.X.2018 r.) – 13,74 km.
  9. XI Bieg Sokoła (Zakopiański weekend biegowy z Sokołem) (Zakopane, 8.VI.2018 r.) – 15,6 km.
  10. IV BMW Gazda Półmaraton Zawierciański (Zawiercie, 9.IX.2018 r.) – 21km 98,5 m.
We wszystkich wymienionych zawodach biegowych pokonałem ok. 101,5 km oraz 2861 m. przewyższeń i zbiegów (pod uwagę zostały wzięte jedynie 3 zawody w górach). Oprócz tego biegałem 56 razy treningowo na różnych dystansach i trasach na łączną sumę ok. 421,5 km. A w sumie przebiegłem w zeszłym roku jakieś 523 km. Jest to liczba w znacznym stopniu mnie zadowalająca. Będzie co pobijać w roku bieżącym.

Komentarze